1 Ağustos 2023 Salı

BİR KEZ DAHA ÖLEMEZDİM!

Ayrılıktan öte... ayrışmadan az önce... bir hüzün çöker yüreklere, kalanların umutları sönmüşse de gidenler kadar acımaz yürekleri kendi içlerinde. Karanlığın dibindedirler neticede, gördükleri kalplerinde. 

Oysa karanlık gerçektir varoluşun kalbinde ve de insanın yüreğinde. Ayrışıp da gidecekler hazırlarken valizleri içlerinde, düğümlenir sessiz sözcükler, ciğerlerden derinlere, nafiledir akan gözyaşları, gidenler dönmeyecekler... dönenler görmeyecekler... kalanlar bilmeyecekler...  kandıranlar sevinmeyecekler.


Ne kalan ol 
Ne kaldıran.
Geçebilmek için vakti geldiğinde 
Birlik OL.


Birlik olalım dedim dinletemedim... dinletemedim. 
Dinle şimdi; 
Bir ben yalnız başıma giderim. 
Siz de gelin isterim; sevdiklerim, hep sevdiklerim, çok sevdiklerim, neden dinletemedim bilin isterim: Diyemedim.
Sen gör bil istedim. Söylediklerim aklında,
Peki ya söyleyemediklerim! 
Onları süsledim, bezedim, kılıflara geçirdim,
Sen örtüleri kaldır dedim dinletemedim. 
Ben kendimi deşifre edemezdim.
Bir kez daha ölemezdim! 
Kendimi gizledim,
Beni arayan bulur dedim, söylemedim.
O gerçeği hiç söylemedim:
Ben kendi kendimi yedim bitirdim, size diyemedim.
Ben kendi kendimi yok etmeyi istedim, söyleyemedim.

Evlatlarım,
İçinizden geçen ben değildim,
Ben sadece içimden geçirdim; nefesi nur eyledim 
Canı can eyledim 
Canı hür eyledim 
Geriye dönüp bitirmek istedim.
Ben hem ana idim, hem can idim.
Hepsi iç içe birlikte bir ben idim.
Ben beni hep sevdim ama sevdiremedim. 
Çünkü ben sevgiyi bilendim; sevgiyi bildiremedim. 

Öğrenirsin dedim, bendensin becerirsin, öğrenirsin...
Bildim ama göremedim, gösteremedim.
Gözümü kör eden taşın ardında gizlenen örter imiş gerçekleri 
Ben bunu hiç bilemedim. Kendimden verdim daha çok verdim.. verdim.. 
En sonunda tükendim. 
Gel gelelim bitmeye bitemedim 
Dönmeye dönemedim. 
Şimdi yol ayrımına geldim ya gideceğim ya göndereceğim. 
Her ikisinde de bir tarafı bitireceğim. 
Ben dönmeyi yeğlerim.
Dönersem yenilerini eylerim. 
Aksi takdirde bir ömür boyu beklerim. 
Ölmez ölmez dirilirim,
Bitmez bitmez tükenirim.
Ben döneceğim.

Peki ya kalbim? 

Yorgun düşen kalbim ben sana ne diyeyim
Herkesi ve her şeyi mutlu edeyim ama bir seni dinlemeyeyim derken, dinlenirken, seni tükettim... seni tükettim...
Sevgi iken sevgimi en çok senden gizledim. 
Ben sevgi iken kendimi sevebildim ama seni hiç görmedim. Ben neyledim? Ey kalbim ben neyledim? Beni affet isterim, artık seni de çok severim. 
Firdes'in dilinden Ebru'ya hitaben bu cümleyi de ekleyeyim ve ben artık gideyim.

Sonsuz severim severim severim.
Artık sevmeyi bilin isterim.
1.8.2023

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder